kedd, augusztus 16, 2011

Nikkor 70-300mm F4-5,6 G

Fotóstáskám tartalmának újonc tagja lett egy Nikon AF 70-300mm F4-5,6 G típusjelzéssel jelölt teleobjektív. Már nem gyártják. Berti segítségével sikerült becserkésznem. Eredetileg ő vásárolta néhány éve, de aztán túladott rajta, fényképezőgépestül. Most attól vettem meg, akinek ő adta el :-). Állapotából kiindulva nem túl gyakran volt használva... Sőt... Olyan, mintha teljesen új lenne.

Nem sorolható a profi objektívek táborába. Egy könnyű műanyag vázas objektívről van szó. Egy "fapados" darabról. Mint már írtam még "VR" sincs benne így a 300-as végénél már nehéz megfogni a fotózni kívánt eseményt. Míg a 18-105-nél 1/60-as időig éles képet tudok kreálni (néha 1/40-el is sikerül), ennél a záridőnek rövidülnie kell, hogy képes legyen az ember használható fotót készíteni. Napközben, mikor rövidebb záridővel lehet fotózni, nincs vele semmi gond. Aminek még külön örültem, hogy nem kínai gyártmány. Ez még "NIKON CORP. JAPAN" :-)
Úgy gondolom nem volt ez olyan rossz vétel. A neten 100-150 euróért lehet hozzájutni.
Én is e két szám között vásároltam :-) Remélem sok szép fotó készül majd vele! Az előző bejegyzésben szereplő koncert fotókból is néhány már ezzel készült.

Nincsenek megjegyzések: